티스토리 뷰

명사 + 현재분사/과거분사, 동사 + 현재분사/과거분사 용법.

1. 명사 + 현재분사/과거분사 

피아노를 치고 있는 소녀는 나의 사촌이다. 
The girl playing the piano is my cousin. 

우리에게 오고있는 저사람이 바로우리 선생님이다. 
The man (who is)comming toward us is my teacher 

경찰에 잡힌 그 남자는 용의자중 한명이 아니었다. 
The man (who was)cauched by police was not one of suspects. 

이집트어로 쓰여진 편지 하나가 그에게 배달되었다. 
A letter wrriten in Egyptian was delivered to him. 

그의 옆에 앉아있는 숙녀는 작년에 나의 영어 선생님이었다. 
The lady sitting next to him was my English teacher last year. 

아이들에 의해 둘러싸인 그 소녀는 그녀의 학교에서 매우 인기있다. 
The girl surrounded by childen is very popular in her school. 

너에게 짖고 있는 그 개는 매우 사납다.
The dog barking at you is very wild.

너는 거실에서 엄마와 얘기하고있는 저 여자를 아니?
Do you know the woman talking with mom in the living room?

경찰에 의해 체포된 그 남자는 결백하다.
The man arrested by the police is innocent.


2. 동사 + 현재분사/과거분사 

그녀는 운전하면서 전화를 하고 있었다. 
she was driving talking on the phone. 

그는 저기 앉아서 커피를 마시고있다. 
He is sitting there drinking coffee 

그 인질은 밧줄에 묶인 채로 누워있었다. 
The hostage lay tied with ropes. 

그 신사는 잡지를 읽으면서 앉아있었다. 
The gentleman sat reading a magazine. 

그 아기는 차안에 갇혀서 울고있었다. 
The baby was crying locked in the car 

그는 경찰에게 총을맞고 쓰러져있었다. 
He fell down shot by the police. 

그녀는 그의 팔에안겨 잠이들었다. 
She fell asleep tucked in his arms. 

그녀는 손을 흔들면서 나에게 다가왔다. 
She came up to me waving her hand.

그녀는 그녀의 할아버지에 의해 지어진 집을 샀다.
She bought the house built by her grand father.

그 경관은 범인에게 총을 쏘면서 달렸다.
The police ran firing a gun at the criminal.

그의 여자친구는 울면서 밖으로 나갔다.
His girlfriend went outside crying.


댓글