티스토리 뷰

부정어 구문 3 

단어  

criticism : 비판, 질책 
praise : 칭찬 
productivity : 생산성 
sympathetic : 동정심 
technology : 기술 
medium : 매체 


1. not A but B : A가 아니라 B이다. 

It is not criticism but praise that can increase their productivity. 
그들의 생선상을 증대시킬 수 있는 것은 질책이 아니라 칭찬이다. 

It was not so much love as a sympathetic feeling. 
그것은 사랑이라기보다는 동정심이었다.  

This book is not fun or informative but boring and useless. 
이 책은 재밌거나 유용하기보다 지루하거나 쓸모없다. 

It is not him but me who won the race. 
그 경주에서 이긴사람은 그가아니라 나이다.  

It is not Sierra but Michael who broke it. 
시에라가 아니라 마이클이 그걸 깼다. 

Love is not a visible thing but sensible thing. 
사랑은 눈에 보이는 것이 아니라 느끼는 것이다.  

It is not cheap price but high that we look for. 
우리가 찾는것은 싸구려가 아니라 좋은 품질이다. 

My present job was not by choice but by necessity. 
나의 현재 직업은 좋아서가 아니라 필요에 의해서였다.  

She is not a coward but careful. 
그녀는 소심한 사람이 아니라 조심성 있는 것이다. 


2. not so much A as B : A라기보다는 B이다.  

I'm not so much a writer as a reader. 
나는 글쓰는 사람이라기보다 읽는걸 더 좋아하는 사람이다. 

I'm not so much thrifty. 
나는 검소하지 않다. 

I'm not so much an artist as a critic. 
나는 예술가라기보단 비평가이다. 

I'm not so much a fan of online shopping. 
나는 온라인쇼핑을 좋아하지 않는다. 

It is said that the Internet is not so much a new technology but as a new medium. 
인터넷은 신기술이라기보다는 새로운 매체라고들 한다. 

For me, writing is not so much a hobby as a career. 
나에게 글쓰기는 취미라기보다는 직업이다. 

It was not her but her sister that I met at Queens Park yesterday. 
내가 어제 Queens Park에서 만난 사람은 그녀가 아니라 그녀의 여동생이었다. 

What we want is not so much profound knowledge as quick information. 
우리가 원하는 것은 심오한 지식이라기보다는 빠른 정보이다.  

His plan is not so much ambitious as plain. 
그의 계획은 야심 차기보다는 평범하다. 

The picture writing is not so much a language as symbols. 
그 그름문자는 하나의 언어라기보다는 상징들이다.


댓글