티스토리 뷰

Take 용법


1. It takes ~ to ~ : ~하는데 ~이 걸리다.

탱고를 추려면 두사람이 있어야한다.
It takes two to tango.

내가 거기까지가는데 최소한 두시간은 걸릴것 같다.
It will take at least two hours for me to get there

학교까지 가는데 얼마나걸려?
How long does it take to get to school?

두시간 걸려.
It takes two hours to get to school.

갈비찜 만드는데 이틀이 걸렸다.
It took me two days to make Galbijjim


2. 주어 + take(s) it for granted that~ : ~을 당연하게 생각하다.

내가 그녀를 위해 해주는 모든것을 당연하게 생각한다.
She takes it for granted that i do everything for her

당신이 여자기때문에 임금이 적다는것을 당연하게 생각하지 말라.
Don't take it for granted when if you get underpaid because you are a woman.

나는 그가 나를 태워주는것을 당연하게 생각했다.
I took it for granted that he would give me a ride.

나는 스마트폰 사용법을 배우는데 10분밖에 안걸렸다.
It took just 10 minute for me to learn how to use a smart phone.

나는 와이프가 나의 입장을 이해해주는것을 당연하게 생각했다.
I took it for granted that my wife understood my situation.

그를 제지하는데 3명의 경찰이 필요했다.
It took three police officers to hold him down.

1파운드의 몸무게를 만들려면 3,500 칼로리가 든다.
It takes 3,500 calories to make one pound of body weight.

나는 당연히 그가 점심을 살것이라고 생각했다.
I took it for granted that he would pay for lunch.

다른나라의 관습에 익숙해지는데는 시간이 걸린다.
It takes time to get used to another country's custom.

그는 당연히 일자리를 쉽게 구할 수 있을것이라고 생각했다.
He took it for granted that he could get a job easily.


댓글