티스토리 뷰

feel like +ing, on + ing, It is no use + ing 용법.


1. feel like + ~ing : ~ 하고싶다. 

나는 버스에 탈 때마다 토하고 싶다. 
I feel like throwing up whenever i get on the bus. 

과일이 먹고싶다. 
I feel like some fruit. 

담배가 피고싶다. 
I feel like smoking. 

나 좀 걷고싶다. 
I feel like going for walk. 

수영하고싶다. 

I feel like going swimming 

다 내려놓고싶다. 
I feel like giving up on everything. 

누가 날 지켜보는것같다. 
I feel like somebody is watching me. 

우리가 평생 친구있것같이 잘통한다. 
It feel like we have known each other forever. 

나는 정말 사무실에서 벗어나고 싶다. 
I really feel like getting away from the office. 

그녀는 그들과 술을 마시고 싶지 않았다. 
She did not feel like drinking with them. 

때때로 이 일을 그만두고 하와이로 이사하고 싶다. 
Sometimes I feel like quitting this job and moving to Hawaii. 


2. on(upon) + ~ing: ~하자마자 

그 편지를 받자마자 Sarah는 창백해졌다. 
On receiving the letter, Sarah turned pale. 

집에 도착하자마자 그들이 이미 떠났다는것을 알아차렸다. 
On arriving home, I noticed that they had already left 

보물을 찾자마자 그들은 소리지르기 시작했다. 
On finding the treasure, they started screaming. 

그 뉴스를 듣자마자 그녀는 비행기를타고 태국으로 떠났다. 
On hearing the news, she left for Thailand by plane. 

그들이 도착하자마자, 1000명의 사람들이 그들을 반겼다. 
On their arrival, thousands of people were greeting them. 

그녀는 엄마를 보자마자 울음을 터뜨렸다.
On seeing her mother, she bust into tears. 

소파 위에 앉자마자 그녀는 곧 잠이 들었다. 
On sitting on the sofa, she fell asleep soon. 

당신은 그 서류들을 받자마자 나에게 통보해야 한다. 
You should notify me on receiving the documents. 


3. It is no use + ~ing: 아무리 ~해도 소용없다. 

아무리 총으로 나를 협박해봐야 소용없다. 
It is no use threatening me with a gun. 

아무리 그를 불러봤자 소용없다. 
It is no use trying to call him. 

아무리 말다툼해봤자 소용없다. 
It is no use arguing any more. 

아무리 그 상품을 주문해도 소용없다. 모두 매진되서 더이상 생산되지 않는다. 
It is no use ordering the item now. It is all sold out and do not produce it any more. 

도와달라고 소리쳐봐야 소용없다. 
It is no use yelling for help. 

그 문제를 하루 종일 논의해봤자 소용없다. 
It is no use discussing the matter all day long. 

그것을 부정하려고 애써봐야 소용없다. 
It is no use trying to deny it.


댓글